Egy csavaros romantikus thriller egy epikus háborús szerelmi történet és egy kosztümös-érzelmes vándorlásfilm távoli forgatási helyszínei után az angol sztárrendező, Anthony Minghella visszahúzódott lakóhelyére, hogy egy kortárs szociodrámával kényeztesse rajongóit.
Hiába játszódik azonban a Bűnös viszonyok napjaink Londonjában, és szereplői hiába „közönséges” emberek, ez a film legalább annyira érzelmes és izgalmas, mint a rendező korábbi munkái. Köszönhető ez nem csupán annak, hogy a figurák különböző osztályokból és országokból származnak, de a téma kényességének és a filmben bemutatott urbánus akrobatamutatványoknak is.
Történetünk egyik legfontosabb szereplője ugyanis egy szerb-bosnyák fiú, aki különleges mászó-, ugró- és futótehetségét a sötét oldal szolgálatába állítja: irodákat rabol ki. A nem túl elegáns King’s Cross környékére költözött, raktárból átalakított építészirodába például - nagybátyja kérésére - kétszer is betör, csakhogy a tulaj (Jude Law) nyomába ered, és ahelyett, hogy feljelentené a kis tolvajt, udvarolni kezd anyjának, a Szarajevóból menekült Amirának (Juliette Binoche). Minghella nagy realista igénnyel árnyalja a képet, melyben helyet foglal nemcsak az építész, Will boldogtalan felesége (Robin Wright Penn) és fogadott lánya, de Amira barátnője és a londoni bosnyák közösség színe-java, valamint egy balkáni prostituált és egy fekete takarítónő is - tehát lényegében az egész város.
Rendezőnk a realista brit film hagyományait ötvözi a tőle megszokott érzelmi drámával, hogy megmutassa: valami bűzlik Angliában.