 |
Menü |
|
| |
 |
Naptár |
|
2025. Március
H | K | S | C | P | S | V | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
|
| | |
 |
Boldog Névnapot! |
|
| |
|
|
 |
Apocalypto |
|
| |
Apocalypto
| |
Moziba menni többek közt azért jó, mert ott olyat láthatunk, amit máshol nem. Az Apocalyptóban például a Kolumbusz előtti maja birodalmat, ráadásul egy bennszülött szemével. Ahogy lépésről lépésre közeledünk a titkok feltárulásának pillanatához egészen a maja piramis csúcsán bekövetkező rettenetig, könnyen tátva felejthetjük a szánkat.
Mel Gibson utóbbi két rendezői munkájában, A rettenthetetlenben és A Passióban már bizonyította, hogy van érzéke a harc, illetve a szenvedés bemutatásához, most újabb, nehezen felejthető vizuális élményekkel gazdagít e témakörökben. Egy őserdőbeli, a természettel harmóniában élő, vadászó törzs idilli hétköznapjait ismerhetjük meg a film első jelenetei során, míg fel nem tűnik egy kíméletet nem ismerő, katonai fegyelemben támadó indiáncsapat. Innentől A passió lélektani nyomvonalán halad tovább a történet, az elviselhetetlennel határos szenvedés stációit követhetjük, amint a szétpiercingelt fejű harcosok foglyaikat az apránként kiderülő végcél felé vonszolják. Mivel a további hitelesség kedvéért maja nyelvű, de azért feliratozott dialógusokból sem derül ki túl sok, csak annyi, hogy mindenkit baljós előjelek nyugtalanítanak, a cselekmény fordulatai többnyire meglepőek, sőt sokkolóak, ezért jobb, ha erről nem értekezünk többet. Kedvcsinálónak csak annyit, hogy a film utolsó harmada a klasszikus utolsó pillanat dramaturgia szabályait követő akciófilm, nagy leszámolással és mindenekelőtt recsegő-spriccelő vérontással. | |
|
|
|