Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Dark Messiah of Might & Magic
    Dark Messiah of Might & Magic

Régóta jól csengő márkanév a Might & Magic, mely kezdetben egy szerepjáték volt, később aztán a Heroes sorozat révén stratégiai párt is kapott. Most a megújult világ jegyében pedig itt az első akciójáték is, a Dark Messiah, mely egészen új megközelítését kínálja a már ismert témának.

Egy ifjú kincsvadász szerepét kapjuk, aki mestere és egyben nevelőapja irányításával épp a záróvizsgáját végzi: egy kristályt kell ellopnia egy ősi kriptából. Hamarosan kiderül a nekromanták is szemet vetettek a tárgyra, ügynökeik pedig már a helyszínen is vannak. Bár nekünk sikerül megszerezni a nagy erejű mágikus tárgyat a küzdelem még nem zárul le ezzel. Később már az egész világ sorsa lesz a tét, melyet a jó és a rossz irányban is befolyásolhatunk.

A játékrendszer kellően egyszerű és mégis sok lehetőséget ad. Támadni a bal egérgombbal tudunk, de ha hosszan tartjuk nyomva, az elmozdulás irányától függően négyféle támadás jöhet létre. Ha hosszú életet szeretnénk, akkor védekezni se árt – ajánlott alapból mindig így is tenni a harcokban, és ki-kitámadni a fedezékből. Ha fejlesztjük a fegyverhasználatot, egészen új támadási módok is megjelennek, több gyors támadást indíthatunk, rohamozhatunk vagy akár le is fegyverezhetjük az ellenfelet. Különbséget tesznek a kardok és a tőrök között, a kard inkább a harcos fegyvere, míg a rövidebb pengét az orvgyilkosok kezébe képzelték el. A lőfegyverek használata még egyszerűbb, bár figyelni kell azért arra, hogy egy nyílvessző ívesen repül és nem egyenesen, igaz az íjász keze is remeg. A mágia erősre sikerült, de a mana és a manaitalok korlátozott száma kezdetben erősen gyengíti. Maguk a varázslatok pusztítóak és könnyen kezelhetőek. Maga az arzenál igen mutatós, a tűzlövedék mellett helyet kapnak olyanok, mint a fagyasztás, mely után kicsit Duke Nukem 3D utánérzéssel szétrúghatjuk az ellenfelet, de akadnak komolyabb több ellenfélre ható pusztító mágiák is. A játék során kellemes mennyiségű manaital található és kifejleszthető az a képzettség is, mely folyamatosan tölti vissza mágikus energiánkat, innentől nem sok akadálya van a zavartalan előrehaladásnak.

A feladatok teljesítésével kapunk pontokat, és nem az ellenfelek megöléséért, bár itt is kivételt képez pár nagy erejű lény. Ezekből tanulhatjuk az új képzettségeket, minél jobb annál több pontba is kerül. A legtöbbnek három szintje van, egyre jobban beavatnak a használatba, erősebb ütések, biztosabb íjhasználat vagy épp új mágiák állnak a rendelkezésünkre. Vannak passzív képzettségek is, mint a zárnyitás, a méregellenállás, nagyobb sebzés, kritikus ütés és a több életerő és mana.

Mivel a pontok mennyisége véges, így igazán három út közül választhatunk majd a játékban, a harcos (karddal vagy íjjal), a mágus és az orvgyilkos áll a rendelkezésünkre. Mindhárom teljesen más játékstílust követel meg, akadnak pontok a játékban, mikor az egyikkel, máskor pedig a másikkal lenne könnyebb megoldani a feladatokat. Valamennyire a végére kombinálhatóvá válik a dolog – azért, mert kezdetben úgy tűnik, rossz a választásunk, a végére még összehozhatunk egy ütős megoldást.

A játékmenet sajnos nélkülözi az igazi kihívásokat és ötleteket, a logikai feladványnak szánt részek pedig helyenként idegtépőek már. Az egész történet lineáris, nincsenek igazi kitérők, még a jó és a rossz végkifejlet se más igazán. Eltévedni a játékban lehetetlen, maximum a továbbvezető új megtalálása okozhat néha gondot, igaz, a helyszínek felépítése és a rossz küldetésszövegezés miatt. Logikai feladatnak az számít, hogy miután megtaláltuk az íjat, mely képes kötéllel ellátott nyílvesszőket kilőni a fa felületekre, ezeken kell tovább mászni. Ez még egy ideig érdekes is, de amikor az ember a századik ilyen "logikai" kihívás elé áll, már inkább unalmas, ráadásul néha komoly feladat felfedezni a sötét helyszíneken a célba vehető fafelületeket is.

A fejlesztők a Source engine-t használták, mely több fejlesztésen is átesett, így a karakterek mozgása életszerű, a harc pedig kellöen látványos lett. A helyszínek jól kidolgozottak és szépek, bár a felépítésünk hagy kívánnivalót maga után, mivel még a legőrültebb nekromanta se építene ilyen céltalan létesítményeket. A fény-árnyék hatások nagyon jók, sőt, ha a napba nézünk, tényleg nem látunk egy darabig, az éles határvonalaknál pedig kis időbe kerül, míg megszokja a szemünk a váltást. Komoly hiányosság, hogy kiadták úgy a játékot, hogy a GeForce 6-os sorozat kártyáin az összes mágikus fegyver elmossa a képen az effektjét, így szinte nem is lehet látni, mi történik, az egyetlen megoldás ha mellőzzük ezeket az eszközöket. A hangok rendben vannak, bár néha már unalmassá válik, amikor az ellenfelek századjára is ugyanazt a három mondatot ismétlik.

Kisebb-nagyobb hibái ellenére egy kellemes játék lett a Dark Messiah, bár ebből az ötletből sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni. Nagyon hiányoznak a főellenfeleknél az ötletek: annyiban különböznek szinte csak a többitől, hogy nem minden testfelület okoz sebzést nekik. Aki szerette a régi szerepjátékot, nem sokat fog felfedezni belőle itt, bár a világ tényleg azonosnak tűnik, viszont aki csak az akciójátékokért rajong, annak kellemes időtöltést jelenthet ez a játék, ahol végre használhatóan valósították meg a közelharcot is.

 
Dark Messiah of Might & Magic

Fejlesztő: Arkane Studios
Kiadó:
Ubi Soft
Forgalmazó: SeVeN M
Homepage: Kattints ide!

Minimum hardware: Pentium 4/Athlon 2,6 GHz, 512 MB RAM, 128 MB-os DirectX 9 kompatibilis videokártya, 7 GB HDD
Ajánlott hardware: 3,2 GHz-es processzor, 1 GB RAM


Pozitívumok:
Remek közelharci rendszer
Újra egy fantasy akciójáték

Negatívumok:
Túl lineáris játékmenet

Olvasói értékelés: 7,5



Értékelés
Grafika 9
Hangok 7
Játszhatóság 8
Hangulat 7

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!