Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Mage Knight Apocalypse
                   Mage Knight Apocalypse

A hagyományos RPG kedvelők valószínűleg húzzák a szájukat, de akik szerették (szeretik) a Diablo-szerű játékokat, azok nyilván nagy örömmel fogadják a Mage Knight: Apocalypse-t. Akik esetleg nem ismernék a „nagy elődöt”, azoknak röviden: stílusát tekintve egyfajta kaland- és akciójáték keveréke, ahol harcolni kell, varázsolni, bolyongani, de ahol van AC, HP, mana és még sok minden egyéb, ami a szerepjátékok velejárója. Ezáltal a játék nem egy mezei „üsd-vágd”, hanem kaland, akció és szerepjáték keveréke egyben (bár a forgótáras géppuska egy picit ellentmond ennek a világnak).

Kezdetben nem tudunk játékosokat generálni, de öt karakter közül választhatunk, melyek közül mindegyiknek 3-3 különböző képessége van: Tul Windstiler az elf, aki talán a Jethro Tull családból származik, mindenesetre lovag képességekkel rendelkezik, Saurus a termetes sárkány (draconum), János Freeborn a törpe (eredetileg Janos), Huntress Chela az Ezer Falu amazonjainak tagja és Kithana Uhrlik a vámpírnő (nightblade). Mindannyian egy solonavi, név szerint Sylvanthis megbízása miatt szövetkeztek, hogy megmentsék a világot az apokalipszistől, melyet a gonosz ötfejű Landshatter sárkány és az őrült Katulkus varázsló szabadítottak el. Hogy a szövetség (az öt karakter) egyszerre miért nem tud elindulni a „világmegmentésre”, az rejtély, nekünk az a dolgunk mindenesetre, hogy az általunk szimpatikusnak tartott figurával végigverekedjük magunkat a játékon úgy, hogy a választott karakter speciális tulajdonságait – és annak későbbi variánsait – ügyesen kihasználva túléljük a kalandunk sorát.

A választás után karakter kinézetét módosíthatjuk (bőrszín, haj, szem, arc) a saját szánk íze szerint, de őszintén szólva, túl sokat ettől ne várjunk, mert a különböző arc-, szem-, stb. típusok alig térnek el egymástól. A játék maga nem túl bonyolult, mászka és különböző, nem túl bonyolult küldetések megoldása, melynek nagy segítőeszköze a jobb felső térkép, mely nemcsak világosan mutatja, hogy merre tudunk menni, de az ellenfeleket is feltünteti (megfelelő közelségből) és ami még nagyon fontos: a célokat is, ahova mennünk kell. A pályák nem bonyolultak, nem túl nagyok, elveszni nem könnyű, tehát attól nem kell tartanunk, hogy eltűnünk mint maci a málnásban. A játék nézete 3rd person, tehát akik a 1st vagy netán izometrikus 3D-s világra számítanak, azok csalódni fognak.

Természetesen itt is megvan a vezérlőpult. Az egyik legfontosabb ezek közül a középső-alsó két szimbólum, mely a jobb és bal kezünk (egér jobb és bal gombja, ha ellenfélre mutatunk vele). Ide a tárgyakat, varázslatokat az egér hosszú lenyomásával tudunk elhelyezni, áttenni. Ahogy haladunk a játékban, természetesen egyre jobban fejlődik karakterünk, így ezekbe a mezőkbe idővel egyre több tulajdonságot (varázslatot) tudunk majd helyezni (pl. a skill tree-ből). Természetesen mint mindennek, a mágiának is „ára” van: mana, vagyis a faith. Ez alul a kék csík (a piros értelemszerűen az életerő). Mágikus fegyverek, illetve varázslatok alkalmazásakor csökken. Növelésének egyszerű módja az ima (már aki képes rá, ugye), a „salvation” és egyéb mágiák, de hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak is (pl. a szentelt víz). Gyilkolásainkért nem tapasztalati pontokat kapunk, hanem különböző „tulajdonságpontokat”, mint pl. a varázslásért bölcsesség- (több mana) és intelligenciapontok (gyorsabban nő a mana), a harcért erő- (erősebb támadások) és állóképesség pontokat (több életerő) kapunk. Hasonló a szitu a képességekkel is: minél többet használjuk, annál több pontot kapunk, melynek következményeképp a jobb alsó sarokban található, már említett három „fa” közül tulajdonságok (varázslatok, képességek stb.) szabadulnak fel (ha a még nem elérhető, akkor az egeret ha rávisszük, megtudjuk, hogy mire van még szükségünk ahhoz, hogy az adott képességet birtokolhassuk). Hasznosak lehetnek azoknak a tárgyaknak a szétütése, melyek sziluettje piros körvonal rajzolódik ki, ha az egeret rávisszük (hordók, asztalok, dobozok stb.), mivel ezekben sok esetben kis zsákok lapulnak, melyekben hasznos tárgyakat (vagy pénzt) rejthetnek (pl. a virágok bizonyos receptek elkészítésére jók). A játék elmentésére csak akkor van lehetőségünk, ha a pályákon megtalálható kristályokat érintjük (ilyenkor a játék automatikusan ment). Elhalálozásunk esetén pedig a legutóbbi kristálynál éledünk újjá. A játék természetesen többjátékos móddal is rendelkezik, melyet akár öten is játszhatnak.

A játékban az ellenfelek intelligenciájával nem vagyok túlzottan elégedett: bár bizonyos nagyobb sérülésekkor megpróbálnak elpucolni, de egyáltalán nem tűnnek vérszomjasaknak. Sokszor csak állnak, aztán ha támadásra szottyan nedvük, elég könnyen elmenekülhetünk (és egy időn túl nem is követnek). Szintén bakinak fogom fel, hogy a nyílvesszők „nyomkövetősek”, azaz hiába változtatunk irányt, jönnek utánunk (és így a varázslatok is, de arra mondjuk lehet magyarázat). Figuránk irányítása sem a legszerencsésebb, arról nem is szólva, hogy az objektumokat sokszor meg sem tudja kerülni (inkább nekimegy és megáll). És ha már az irányításnál tartunk: egyik legbosszantóbb dolognak tartottam, hogy a játékban nincs (én legalábbis nem találtam) automata kameraforgatás. Tehát a kamera csak követ minket, de nem néz arra, amerre mi, ezért sokszor kell az egér középső gombját lenyomva tartva beállítanunk magunknak a megfelelő szöget (és ez akció közben kifejezetten idegesítő). A szétvert tárgyak után megmaradó zsákok felvétele meg sokszor szinte lehetetlenség. Kissé zavarónak tartottam, hogy a fegyvereket letenni nem lehet, csak elpusztítani, ha pl. a zsákunkba már több nem fér.

Összefoglalva: világos, egyszerű játékmenet, elég egyszerű fejtörők, sok akció, közepes grafikával, gyenge hangokkal, sok buggal körítve. Röviden: gyenge. A Diablo-szerű játékok kedvelőinek talán tetszeni fog, de a komolyabb RPG rajongóknak nem ajánlom.

Mage Knight Apocalypse

Kiadó: Namco Bandai Games
Forgalmazó:
SeVeN M



Pozitívumok:
Világos játékmenet
Könnyű kezelés

Negatívumok:
Buta ellenfelek
Rossz kameramozgatás



 


Értékelés
Grafika 5
Hangok 6
Játszhatóság 8
Hangulat 6

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!