Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Secret Files: Tunguska
                Secret Files: Tunguska

Kicsit az X-aktákra alapozva úgy gondolták a német fejlesztők, hogy jó téma egy kalandjátéknak, ha valami misztikus sztori az alapötlet. Ráadásul, ha bejön – és remélem bejött nekik –, akkor további részeket lehet majd kiadni más Secret Files néven. A Tunguz meteorról még manapság is olvashatók a hírekben mindenféle feltételezések, hogy nem is egyszerű meteor volt, hanem esetleg egy idegen űrhajó vagy valami titkos fejlesztés balul végződő kísérlete. Ezért már rögtön az elején lehet vegyíteni a valóságot és a mesét, a misztikumot és a játék történetét.

Szerencsére egyre több kalandjátékról írhatok ismertetőt, mert egyre több jelenik meg, és sokuknak szolgált – szintén a mi szerencsénkre – motivációként a Syberia sikere. Így aztán nem meglepő, hogy ha hangulatában nem is, de stílusában a Tunguska is a Syberiára hasonlít: gyönyörű festett háttéren 3D-s szereplőket mozgathatunk. Egy-egy helyszín általában egy képernyőnyi, de néha ki tudunk sétálni valamelyik irányba, úgy hogy még mindig az adott helyszínen maradunk. És természetesen át tudunk lépni egyik helyszínről a másikra.

A helyszíneken – point and click alapon – felvehetünk vagy használhatunk tárgyakat, már meglévő tárgyainkkal akcióba léphetünk fix – a helyszínen lévő – tárgyakkal, vagy személyekkel is érintkezhetünk, beszélgethetünk. Sajnos a Syberiával ellentétben karakterünk a duplaklikkre nem vált át nagyobb sebességre, ugyanolyan nyugodtan sétál a megadott helyre.

Legnagyobb vitát az fogja kiváltani a kalandjátékosok körében, hogy jó-e vagy rossz az az újdonság, amit a Secret Filesban láttam először. Tudniillik, ha nem tudjuk, hogy mit tehetnénk az adott szituációban, akkor az interneten való végigjátszás-keresgélés helyett megkérhetjük a játékot, hogy mutassa meg egy adott helyszínen, hogy hol vannak tárgyak, vagy fontos („kattintható”) helyszínek. Ez – szerintem – azért zseniális, mert az idegesítő pixelvadászat (az egyes helyszíneket képpontról-képpontra történő végigpásztázása) helyett megmutatja, mit nem vettünk észre magunktól, és a hajtépő idegeskedés helyett marad a játék öröme.

Ezen kívül – bár ez szerintem felesleges volt – időnként egy-egy probléma megoldására is kaphatunk szöveges tippet. Azonban akik annyira kőkemény kalandjátékosnak tartják magukat, hogy nincs szükségük ilyen segítségre, kikapcsolhatják ezt a lehetőséget, hogy játék közben ne kísértse őket az a kis gomb, mely megmutatja az érdekes helyeket. Még mindig a fenti megmutató-gomb védelmében hadd tegyem hozzá, hogy ezzel együtt sem rövid a történet, és amúgy sem tudom osztani azoknak a véleményét, akik szerint attól hosszú a játékidő, ha jól eldugunk valami kis hülyeséget, ami nélkül nem jutunk tovább.

Ezen a vitatható előnyön kívül más kiemelkedő tulajdonságai is vannak a Secret Filesnak. Például, hogy két főhősünk van, akikkel külön is meg kell oldanunk feladatokat, és egyszer együtt, közös erővel kell túljutnunk az egyik marasztaló nehézségen. Azaz össze kell dolgoznunk: amit egyikünk talál, azt a másik felhasználhatja vagy fordítva. Mindezen kívül a jó kalandjáték – és a Tunguska az – izgalmas és nem utolsó sorban humoros. (Persze a humor megértéséhez nem árt egy kicsit jobb angoltudás). Mindenesetre Nina elég határozott személyiség, aki jól odamondogat a történet során valami ironikusat vagy csípőset.

Sőt, a játék végén, maguk az alkotók is véleményt formálnak a nagyon szigorú német jogszabályokról, melyek messze földön híresek, hiszen a Németországon kiadott játékokból nemcsak az erőszakosabb jeleneteket kell kivágni – máskülönben nem jelenhetnének meg –, de a történelmi-politikai részleteket is megnyirbálják, nem beszélve a környezetvédelemről, állatvédelemről és persze kínosan ügyelnek a kisebbségek érzelmeire is. Ezért is különösen vicces, hogy a játék végén – érdemes megvárni a stáblistát! – a filmekhez hasonlóan megtudhatjuk, mi lett a történet mellékszereplőinek sorsa. Persze úgy, hogy kiderüljön, akikről azt hittük meghaltak, azok valójában politikailag korrekt életet élnek ezentúl, vagy valaki leszokott a dohányzásról, stb.

Érdekes egyébként – mintha nem ugyanaz a személy írta volna a teljes történetet –, hogy vannak olyan részek a játékban, melyek pörgősek, érdekesek és a megoldásuk értelmes, józan paraszti ésszel megoldható. Máskor azonban a sztori leül és a megoldások is elmebetegek. A jó kalandjáték hangulatához a grafika szépsége is sokat ad. Ha ránézünk a screenshotokra, láthatjuk, hogy a Tunguska grafikája lélegzetelállító. A játékban mindez még sokkal szebb, hiszen a festett háttér is mozog, körülöttünk is mozgásban van az egész világ. A város szélén forognak a szélerőművek, a mezőn, a tehenek között pedig legyek zsongnak vagy madarak repkednek. Karaktereink szépen kidolgozottak és az anti-alias opcióval olyan szép kontúrokat kapnak, amivel el sem ütnek a háttértől. Igazából kár minden szó, hiszen meg lehet tekinteni a képeket.

Akik hozzám hasonlóan kevésbé szeretik a kalandjátékokban a puzzle-kat, azok is örülhetnek, mert a Tunguskában szerencsére csak három darab ilyen idegesítő, kapcsolgató logikai játékot tettek be, amiken én biztos elakadtam volna, de szerencsére a feleségemnek nem tartott egy percig sem kinyitni őket. Ezért is jó a kalandjáték, mert érdemes többen játszani, hiszen több elme hamarabb túljut az elakadásokon, mivel mindig akad valaki, akinek van egy mentőötlete.

A Tunguskát tehát csak ajánlani tudom. A kalandjátékosoknak úgysem kell ajánlanom, de tudom, hogy vannak jó páran, akik csak a Syberiát szerették ebből a stílusból, és a többit kezükbe se vennék. Nos, a Tunguska nekik is tetszeni fog. Nem is beszélve azokról, akiknek a kedvét a fentebb említett pixelvadászat vette el a kalandjátékoktól, mert a Tunguska nekik is kellemes újdonság lesz. Mindenfajta internetes segítségkérés nélkül végigvihető. És bár minden kalandjáték végén szomorú egy kicsit a játékos, hogy már vége is lett, azért ha őszinték akarunk lenni nem is olyan rövid ez a játék. Ráadásul – a hírek szerint – nem kell örökre búcsút mondanunk Maxnek és Ninának, hisz a következő rész teaserében egy tengerparton láthatjuk őket nyaralásuk közben... Ám biztosak lehetünk benne, hogy ismét valami sötét, misztikus dologba csöppenek majd, különben hogyan lehetne az új rész címe is Secret Files...?

 
Secret Files: Tunguska

Fejlesztő: Fusionsphere Systems
Kiadó: Deep Silver
Forgalmazó:
SeVeN M
Homepage: Kattints ide!

Minimum hardware: Pentium III 500 MHz, 128 MB RAM, 16 MB-os 3D kártya, 8xDVD-ROM, 2 GB HDD
Ajánlott hardware: 1 GB-os processzor, 64 MB-os 3D kártya
Multiplayer: -


Pozitívumok:
Izgalmas, kalandos
Gyönyörű grafika
Jó ötlet az elakadások ellen
Humoros

Negatívumok:
Orosz főhősnő :)


 


Értékelés
Grafika 10
Hangok 8
Játszhatóság 9
Hangulat 9

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön